Сollaborator

предложите новость

форма отправки новости
X

    Експерт «СП ІМПЕКС»: що відбувається з цінами на скраплений газ та чому важливо не втратити південний фронт ринку LPG?

    За словами провідного експерта ТОВ «СП ІМПЕКС» Станіслава Пламадяло (Одеса), Чорне море завжди було важливим каналом постачання нафтопродуктів в Україну. До війни він забезпечував ефективну диверсифікацію, а після 24 лютого минулого року чорноморський регіон став найбільшим каналом порятунку палаючого у всіх смислах ринку України.

    Тоді на повну потужність запрацювали болгарські термінали у Варні, куди ресурс заходив морем, і потім через термінали в Русе перевантажувався в Україну бензовозами й газовозами, залізничним транспортом. Значні обсяги почали надходити через румунські порти «Констанца», «Галац» і «Мангалія», молдовський «Джурджулєшти».

    Та вже через рік ми спостерігаємо, як потік скрапленого газу з півдня поступово висихає. Адже ціни на Балканах тривалий час були для України непрохідними. Свою роль зіграли котирування й ціни Чорного моря – вартість нафтопродуктів у Румунії й Болгарії на початку року була високою. Але головне – навала альтернативного дешевого газу з країн Балтії й Польщі, що має російський слід.

    Про постачання з Балтійських країн російського ресурсу з підробленими документами неодноразово писали ЗМІ, зокрема й enkorr. Проте з незрозумілих причин на це ганебне явище всі заплющують очі. Для розуміння: частка постачань автогазу з російським слідом у березні 2023 року перевищила 80% загальних обсягів імпорту.

    Дивно, що наші європейські партнери в цьому разі вибірково дивляться на санкційну політику і нічого не роблять, щоб зупинити російський ресурс. Без міжнародного регулювання вмикаються ринкові процеси – ринок сам себе регулює, паливо завжди буде їхати звідти, звідки дешевше.

    А ми ж отримали ситуацію, коли дешевий російський ресурс з підробленими документами вже «вбив» постачання в Україну польського газу, а також висушив канали імпорту з Чорного моря. Навіть в Одесу ресурс їде через західний кордон і спускається через всю Україну. Дійшло до маразму: до нашої транспортної компанії надходили запити з Болгарії, Румунії, Сербії й Боснії щодо перевезення продукту із Прибалтики на Балкани. Зрозуміло, що відмовили всім, бо з російським продуктом не працюємо у жодному з форматів.

    Сприятливим для відновлення постачань із півдня може стати квітень. Алжирська Sonatrach, яка задає головний ціновий індикатив у Середземному й Чорному морях, на квітень зменшила вартість пропану на $145/т, бутану – на $180/т, до $495/т і $510/т відповідно. Це сталося через зменшення попиту у чорноморському регіоні, тиск дешевого газу з російських портів і надлишок LPG в США, де різко зросло виробництво сланцевого газу.

    Квітнева динаміка робить Чорне море знову вигідним для України, і ми як постачальник можемо дати конкурентні ціни для всіх наших великих споживачів. Контрактування у розпалі, й перші газовози з Румунії і Болгарії невдовзі повернуться в Україну, а трейдери, що випали з ринку через відмову працювати з підозрілим газом, зможуть повернутися бодай частково…

    У цей вразливий період не можна допустити нової цінової атаки з боку Балтії. У січні-березні постачання газу з Чорного моря мали від’ємну економіку, й це вже призвело до розірвання контрактів на закупівлю неросійського газу на морі. Ми розуміємо, що російські постачальники можуть ще нижче завалити ціни у Балтиці, і ми маємо бути готовими саме до такого сценарію.

    Якщо не вжити заходів, то буде втрачено логістичні надбання українських трейдерів у Румунії, Болгарії, Молдові… Оренда залізничних вагонів, терміналів зберігання і перевалки – все доведеться втратити. І це ще більше поглибить залежність від балтійського газу й кратно збільшить час, необхідний для реанімації альтернативних джерел. Тож час діяти! Для національної безпеки надважливо зберегти Чорне море як постачальника нафтопродуктів і скрапленого газу.

    Добавить комментарий

    Венчурные инвестиции для бизнеса: как привлечь капитал в стартап

    Главная проблема начинающих предпринимателей – недостаток средств. Любое дело требует стартового капитала, который зачастую рассчитать не так уж просто. И как следствие, стартаперам приходится искать дополнительные источники финансирования. Таковыми могут стать венчурные инвестиции. Преимущества венчурных инвестиций для стартапа Для бизнеса венчурные инвестиции несут такие плюсы: Материальная помощь – прежде всего, стартап получает источник финансирования. Это способствует росту […]

    Найкращі марки рому: що п’ють в Україні та світі

    А ви куштували напій піратів? Можна не сумніватися, що не менш як половина читачів відповість на це питання негативно. Найпопулярніший інгредієнт незліченної кількості коктейлів дуже гарний і в чистому вигляді, тому продегустувати його потрібно обов’язково. Питання в тому, як вибрати справжній ром, якщо ви про нього майже нічого знаєте. Спробуємо вас зорієнтувати, запропонувавши рейтинг найкращих […]

    Лучшие марки рома: что пьют в Украине и мире

    А вы пробовали напиток пиратов? Можно не сомневаться, что не менее половины читателей ответит на этот вопрос отрицательно. Популярнейший ингредиент бесчисленного количества коктейлей очень хорош и в чистом виде, так что продегустировать его нужно обязательно. Вопрос в том, как выбрать настоящий ром, если вы о нем почти ничего знаете. Попробуем вас сориентировать, предложив рейтинг лучших марок […]

    Оборудование для испытания бетона и его роль

    Бетон является основным строительным материалом для возведения зданий, мостов и дорог. Его свойства должны соответствовать стандартам, чтобы конструкции могли выдерживать нагрузки и воздействие окружающей среды. Лабораторное оборудование для испытаний бетона помогает проверить его прочностные, физико-химические и эксплуатационные характеристики. Чтобы проверка прочности бетона было точным, важно применять качественное оборудование. Для чего проводятся испытания бетона? Основная цель испытаний бетона […]