Після виходу росії з Чорноморської зернової ініціативи влітку минулого року 1,3 тисячі суден скористалися тимчасовим морським маршрутом, створеним Україною та міжнародними партнерами.
Про це розповів у понеділок постійний представник України при ООН Сергій Кислиця, виступаючи на круглому столі «Політичний діалог – подолання глобальної продовольчої небезпеки та ризику голоду: посилення колективного впливу», організованому Економічною і соціальною радою ООН, повідомляє «Укрінформ».
За словами Кислиці, українська сільгосппродукція доправляється альтернативним морським коридором до 40 країн.
«Це перевищує обсяг експорту за весь рік функціонування Чорноморської зернової ініціативи», – зауважив постпред.
Загалом, за його словами, з портів «Південний», «Одеса» та «Чорноморськ» експортували 25 мільйонів тонн продукції українських аграріїв, додав він, пояснивши, що експорт з цих портів досягнув довоєнного рівня.
Раніше повідомлялося, що відвантаження аграрної продукції з морського торговельного порту «Чорноморськ», інфраструктура якого минулого тижня суттєво постраждала від російської ракетної атаки, поступово відновлюється.
Тим часом головний бухгалтер одного з підприємств на Одещині, яке займається експортом зерна, ухилився від сплати податків. Загальна сума становить 4,2 мільйона гривень.
А на початку квітня трьохсотметровий балкер Captain Leonidas пройшов 30 березня у порт «Південний» й став найбільшим судном від початку повномасштабного вторгнення, що пришвартувалося в портах Великої Одеси.
У грудні минулого року генеральний секретар ООН Антоніу Гутерреш заявив, що відновлення повноцінного функціонування Чорноморської зернової ініціативи в колишній формі навряд чи матиме сенс.
Тим часом у сирійському порту Тартус російські судна розвантажили крадене українське зерно. 22 лютого 2024 року на розвантаженні в Тартусі було помічено два балкери: «Матрос Кішка» та «Михаїл Ненашев». Таким чином операція з контрабанди вкраденого на окупованих територіях України зерна продовжується.