Про це повідомляє кореспондент Української Служби Інформації з посиланням Опендатабот.
За даними Державної митної служби 272 375 500 посилок ввезли в Україну з 2020 року. З них лише на 0,75% нарахували ввізне мито. Найбільше відправлень потрапило до України у 2024 році, тоді ж до держбюджету надійшло понад 185 млн гривень мита. В середньому, на 1 відправлення ввізне мито торік склало десь 8 євро.
З понад 272 млн посилок найбільше надійшло у 2024 році – 75 мільйонів. Це у 1,3 раза більше, ніж до повномасштабного. За рік відправлень побільшало в 1,6 раза.
На понад 2 млн посилок було накладене мито з 2020 по 2024 рік — 0,75% від загальної кількості. Завдяки миту до держбюджету надійшло 668 млн гривень податків за цей час.
Підприємці та поштові оператори вже висловили побоювання щодо пропонуємих Верховною Радою змін. Зокрема, у компанії Meest зазначають:
Замість очікуваного збільшення надходжень до бюджету, ми можемо отримати протилежний ефект: зростання тіньового сектору та відновлення «сірих» схем імпорту. Також є ризик здорожчання міжнародних покупок на 20-30% та збільшення термінів доставки через брак митників.
Водночас експерти наголошують, що нові податкові норми спрямовані на підтримку українського виробника.
Щороку кількість неоподатковуваних посилок зростає приблизно на 40% — введення ПДВ поповнило б бюджет щонайменше на 17 млрд гривень, — коментує економіст Олег Гетьман.
Співвласник «Нової пошти» Володимир Поперешнюк має іншу думку:
Підняття податків збільшить ціни, зменшить купівельну спроможність та сповільнить економічний розвиток.
Поки що законопроєкти перебувають на розгляді в парламенті, і їх ухвалення може суттєво вплинути на ринок міжнародних відправлень в Україні.
