Протягом року функціонування «морського коридору» в Чорному морі, порти України прийняли понад 2300 суден, а обсяг вантажоперевезень перевищив 64 мільйони тонн.
Про це йдеться на Урядовому порталі.
Як повідомив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час наради, з України було експортовано майже 44 мільйони тонн зернових. Шмигаль зазначив, що українські експортери збільшили обсяги продажів на 35% у першій половині 2024 року, досягнувши довоєнного рівня експорту.
Він додав, що із першого дня свого вторгнення Росія робила все, аби українські порти на Чорному морі були заблоковані. Таким чином ворог тиснув на економіку України та союзників, створюючи загрози для світової продовольчої безпеки.Шмигаль нагадав, що зерновий коридор став можливим завдяки трьом речам.
«Перше і головне – це успішні дії наших Сил безпеки та оборони в Чорному морі. Друге – це унікальна ініціатива зі страхування воєнних ризиків для торгових суден, яку ми робимо разом з міжнародними страховими компаніями. Третє – це відновлення української портової інфраструктури та інвестиції в її розвиток», – пояснив голова уряду.
Після того, як рф вийшла з зернової угоди, порти Великої Одеси опинилися під блокадою, що створило серйозну загрозу глобальній продовольчій безпеці, оскільки Україна є одним з основних постачальників зерна у світі.
Читайте також: Рік альтернативі «зернової угоди»: загубила чи втратила Україна
Відповідно, за допомогою ООН та Туреччини, Україна організувала гуманітарний коридор, що дозволив відновити експорт зерна і забезпечити його доступ для понад 40 країн.
Раніше військові повідомили про розширення пропускних можливостей українського морського коридору за останні пів року.
Тим часом Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило, що за 10 місяців роботи Українського морського коридору транспортували рекордну кількість вантажів.